۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۵, سه‌شنبه

شیوع آنفلوآنزای جدید در کشور


ایرج خسرونیا ، رییس جامعه متخصصان داخلی ایران از شیوع نوع جدید آنفلوآنزای ویروسی در فصل بهار در کشور خبر داد و گفت: منشا این بیماری ویروسی، احتمالا مسافرانی هستند که از خارج کشور به ایران می آیند.
به گزارش ایرنا در روز سه شنبه 1 اردیبهشت 88،"ایرج خسرونیا" گفت: علائم عمده ی این بیماری ویروسی اسهال و استفراغ شدید، دل درد شدید، سردرد و تب است.
این متخصص داخلی، گفت: ویروس آنفلوآنزای جدید از طریق دست دادن، بوسیدن، سرفه و آب و غذای آلوده به افراد منتقل می شود.
خسرونیا در خصوص مدت زمان ماندگاری این ویروس در بدن گفت: ویروس جدید آنفلوآنزا ممکن است دو تا سه روز در بدن فرد مبتلا بماند.
علائم عمده ی این بیماری ویروسی اسهال و استفراغ شدید، دل درد شدید، سردرد و تب است. با مشاهده ی این علائم در خود، سریعا به پزشک مراجعه کنید تا عوارض و تاثیرات ناگوار این بیماری که از جمله کاهش شدید آب و املاح بدن، و نفخ شدید معده است را کاهش دهید.
وی افزود: این ویروس ممکن است در افرادی که از قوای جسمانی ضعیفی برخوردارند، بیشتر از دو تا سه روز در بدن باقی بماند و در مواردی ممکن است مبتلایان را راهی بیمارستان کند.
رییس جامعه متخصصان داخلی ایران افزود: سالخوردگان و کودکان از جمله افرادی هستند که ممکن است به علت ضعیف بودن، مدت زمان بیشتری به این بیماری مبتلا باشند.