۱۳۸۸ فروردین ۳۰, یکشنبه

اشتباهات رژیم غذایی !


متخصصان مي گويند: "در حقيقت ممکن است حتي زماني که شما در رژيم غذايي هستيد، بيشتر از مقداري که فکرش را بکنيد کالري مصرف کنيد. ا
غلب بين آن چه که ما درمورد وزن کم کردن مي دانيم و آن چه که بايد واقعا انجام دهيم تا وزن کمک کنيم، فاصله وجود دارد.
به گزارش محيانيوز کساني که رژيم غذايي را شروع مي کنند، فکر کردن به برنامه غذايي را متوقف مي کنند و در عوض به عادت هاي غذايي روزانه که باعث افزايش وزن مي شود فکر مي کنند.
شما نمي توانيد درک کنيد که چطور کالري ها به سرعت زياد مي شوند، يک قاشق سوپ خوري اضافه سس سالاد مي تواند 75 تا 100 کالري به ميزان انرژي دريافتي روزانتان اضافه کند، يک قاشق سوپخوري اضافه کره 102 کالري به آن اضافه کرده و يک بسته چيپس 30 گرمي که با ساندويچتان مي خوريد 162 کالري اضافه به شما هديه مي دهد.
خوردن در حين پخت و پز روزانه تان، با نوشيدن يک فنجان قهوه با کالري زياد شروع مي شود و با خوردن يک بشقاب کوچک شام يا نوشيدن چند ليوان نوشابه به اتمام مي رسد. اين ها فقط تعدادي از عادت هاي موزي هستند ک تلاش تان را در کاهش وزن بي نتيجه مي گذارند.
هنوز کالري ها به سرعت مي توانند اضافه يا کم شوند.
فکر مناسب در مورد اشتباهات رژيم غذايي و يافتن راه هاي دقيق ورود پنهاني کالري ها در طول روز به رژيم غذايتان مي تواند کاهش وزن واقعي را افزايش دهد.

اشتباه غذايي شماره يک:
مسابقه براي تمام کردن. هيچ پاداشي براي تمام کردن غذايتان در زمان مشخص وجود ندارد، مگر اين که شما براي خوردن يک هات داگ مسابقه داشته باشيد. برنامه گيج کننده ي خوردن ما منجر به پذيرش بسياري از عادت هاي نادرست سريع خوردن مي شود.
دکتر تارا گايدس، سخنگوي رژيم غذايي آمريکا گفت: "براي غذا خوردن به شيوه اروپايي، ما به آرامش بيشتري نياز داريم. ما مي توانيم غذايمان را مزه کنيم، همه آن ها را بچشيم و قبل از پرخوري نشانه هاي سيري را به دست آوريم".
اشتباه غذايي شماره 2:
ورجه وورجه کردن هنگام خوردن محققان نشان دادند کساني که صبحانه را با ورجه وورجه زياد مي خورند سنگين تر از کساني هستند که صبحانه را آرام مي خورند. اين تصور غلط است که صبحانه خوردن با ورجه وورجه يا فقط خوردن، کالري ها را حفظ مي کند.
حقيقت اين است که بيشتر مردمي که کمتر از سه وعده مهم غذا مي خورند، کالري بيشتري در طول روز مي خورند.
سعي کنيد که در روز 3 وعده غذا بخوريد. هميشه روزتان را با يک صبحانه سالم شروع کنيد. اما با دقت.
انتخاب عاقلانه داشته باشيد.

دکتر جوون ليچن، مشاوره تغذيه و نويسنده کتاب "شام اندک"، گفت: "حتي يک کلوچه با چربي پايين مي تواند 400 کالري و 5 گرم چربي داشته باشد".
...