۱۳۸۸ فروردین ۲۰, پنجشنبه

باغ هوشمند و پرورش گل و گياه در آپارتمان

باغ كوچك هوشمند، امكان كاشت انواع گل، گياه و ميوه را براي خانم هاي خانه دار در آپارتمان ايجاد مي كند.

فاطمه بينا، مخترع، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: در آپارتمان هايي كه نور كافي ندارند و حتي ساختمان هايي كه نور كمتري دريافت مي كنند، مي توانند به وسيله اين باغ كوچك هوشمند كه تمام عوامل آن به صورت اتوماتيك فعال بوده و از دور هم قابل كنترل است، داراي زيباترين و كم هزينه ترين و پيشرفته ترين باغ باشند و حتي اين امكان را دارند تا سبزيجات و ميوه دلخواه خود را پرورش داده و از آن لذت ببرند.

وي افزود: اين باغ كوچك خانگي توسط باغباني به نام "نرم افزار" اداره مي شود كه حتي اگر صاحب خانه در مسافرت باشد، بتواند از همان مكان باغ كوچكش را از دور كنترل كند؛ اين باغبان الكترونيكي مي تواند تمام سيستم مرتبط با اين باغ شامل ميزان نور، آب، كود و سم را كنترل كند، آب مورد نياز اين سيستم از مخزني كه توسط خود سيستم كنترل مي شود به داخل آن هدايت شده و نيازي به حضور مشخص براي آبياري ندارد.

وي تصريح كرد: مي توان جهت كشت و كار انواع ميوه ها و گياهان، نرم افزار خاصي را طراحي نمود تا بتوان به راحتي گياه مورد نظر را بدون هيچ صرف وقت و هزينه پرورش داد.

اين مخترع گفت: مبدل زباله هاي آلي خانگي به بيوكمپوست به روش بيومكانيكال تمام مواد آلي خانه را تبديل به كود مي كند و اين امر كمك شاياني در كم شدن هزينه هاي شهرداري در جهت تبديل زباله و تفكيك در مبدا نمايد