۱۳۸۸ اردیبهشت ۲, چهارشنبه

پژوهشگران از آثار مثبت احتمالى مصرف گردو در کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه خبر دادند

خبرگزاری شینهوا اعلام کرد: نتایج تازه ترین مطالعات دانشمندان در انجمن مطالعات سرطان امریکا نشان مى دهد مصرف گردو ، اسیدهاى چرب امگا سه ، مواد انتى اکسیدان و فیتوسترول مورد نیاز بدن را که خطر ابتلا به سرطان سیسنه را کاهش مى دهند ، تامین مى کند .


پژوهشگران در دانشکده پزشکى مارشال اعلام کردند اگرچه نتایج این تحقیقات با ازمایش بر روى موشها و حیوانات آزمایشگاهى به اثبات رسیده است ، ولى دستاوردهاى ان بر روى انسان قابل تعمیم است.

محققان مى گویند وقتى فرد گرسنه است ، مصرف مقدارى گردو ، از خوردن کلوچه ، گوشت سرخ کرده یا انواع چیپس براى رفع گرسنگى ، به مراتب بهتر است زیرا در هر صورت یک رژیم غذایى سالم در مجموع از بروز انواع بیماریهاى مزمن جلوگیرى مى کند.

تحقیقات دانشمندان در این مرکز نشان داده است مصرف گردو بطور چشمگیرى از بروز تومورهاى سرطانى سینه جلوگیرى مى کند و از شمار توده ها و اندازه انها مى کاهد . همچنین مصرف گردو رشد تومورهاى سرطانى را در موشها تا دست کم سه هفته به تاخیر مى اندازد .

تحقیقات سلولى ثابت کرده است افزایش مصرف اسیدهاى چرب امگا سه ، نتایج مثبتى در کاهش ابتلا به تومورهاى سرطانى به دنبال دارد .