۱۳۸۸ فروردین ۳۱, دوشنبه

گذری بر دنیای خبرها - بیست و ششم فروردین هشتاد و هشت

دانشمندان به تازگي به رابطه جديدي بين آلبوم خانوادگي با آمار طلاق دست‌‌يافته‌اند.
ایندیانا : به گفته آنها يكي از راه‌هاي پيش‌بيني موفقيت ازدواج در آينده اين است كه به آلبوم قديمي‌تان سرزده و آن را ورق بزنيد. به گفته روانشناسان از روي ميزان خنديدن افراد در عكس‌هاي خانوادگي مي‌توان درصد موفقيت ازدواج آنها را تخمين زد.
نتايج تحقيقات نشان مي‌دهد افرادي كه دربيش از 10 درصد عكس‌ها خنديده‌اند، كمتر با مسئله طلاق مواجه شده‌اند؛ اما تقريبا از هر4 نفري كه در كمتر از 10 درصد عكس‌ها لبخند به لب داشته‌اند، يك‌نفرطلاق گرفته ‌است. تحقيقات نشان مي دهد احتمال طلاق براي افرادي كه در عكس‌ها چهره‌اي جدي به خود مي‌گيرند، بيشتر از افرادي است كه مي‌خندند. قصر شادكامي عليه بحران اقتصادي
عشق‌آباد: با توجه به بحران اقتصادي قرار است مقامات تركمنستان در عشق‌آباد، پايتخت اين كشور قصري تحت عنوان قصر شادكامي بنا كنند كه در آن امكانات متعددي براي شاد كردن مردم وجود دارد. براي اجراي اين پروژه يك ميليارد دلار بودجه درنظر گرفته شده است. اين پروژه شامل يك هتل با 2 هزار اتاق و سالن بسيار مجللي كه در آن مراسم عروسي برگزار مي‌شود نيز خواهد شد.
مردان‌والدين دوست
لندن: مردان جوان بيش از زنان به زندگي همراه با والدينشان ادامه مي‌دهند. تحقيقات نشان مي‌دهد يك سوم مردان 20 تا 34 ساله با والدين خود زندگي مي‌كنند و اين در حالي است كه اين آمار در مورد زنان يك پنجم است. از سوي ديگر، آمار ازدواج در انگليس نيز به پايين‌ترين ميزان از سال 1895 تا كنون رسيده است.
قدرت بوی سیر
بریستول: سیر که طرفداران خیلی زیادی ندارد آنقدر قدرت دارد که بتواند حتی یک دادگاه را به تعطیلی بکشاند. ماجرا از این قرار است که یک دادگاه در بریستول پس از آن که روغن سیر به رادیاتورهای دادگاه‌راه يافت به تعطیلی کشیده شد. با جریان یافتن روغن سیر در رادیاتورها، بوی تند آن تمامی ساختمان دادگاه را برداشت و دادگاه مجبور شد جلسه دادرسی پرونده‌هایش را به تعویق بیندازد.
اما جالب اینجاست که دوربین‌های مداربسته مردی را تصویر کرده‌اندكه با بطری‌ای که به نظر می‌رسد روغن سیر باشد در محیط دادگاه پرسه می‌زده است.
حالا مسئولان می‌گویند شاید این مرد در پرونده‌ای که در دادگاه در حال بررسی بوده ذینفع است و با این‌کاربه‌عمددادگاه را به تعطیلی کشانده است. پلیس حالا به درخواست مقامات قضایی به دنبال مرد مظنونی است که با قدرت زننده بوی سیر، دادگاه را به تعطیلی کشانده است.
گربه گیاهخوار
نورويچ: یک گربه عجیب در نورویچ انگليس نه شیر می‌خورد،‌نه پنیر و نه حتی گوشت؛ این گربه گياهخوار است. این گربه عجیب که صاحبش آن را وقتی یک بچه‌گربه کوچک بوده در خیابان پیدا کرده است، از همان روزهای اول هیچ علاقه‌ای به شیر و پنیر و گوشت نشان نمی‌داد و صاحب خود را سردرگم کرده بود. اما یک روز که بر حسب اتفاق یک بشقاب سبزی در اتاق بود گربه به سمت آن رفت و تمام سبزی‌ها را خورد.
صاحب آن هم پس از آن سعی کرد کمی گوشت در سبزی‌ها پنهان کند تا گربه ندانسته آن‌ها را بخورد اما این گربه با بوکردن متوجه شد در سبزی‌ها گوشت وجود دارد و از آن دور شد. حالا بعد از دوسالی که صاحب این گربه به رژیم غذایی آن پی‌برده صبح‌ها برایش هندوانه آماده می‌کند، ظهرها هویج جلویش می‌گذارد و شب‌ها در جعبه‌ خوابش موز قرار می‌دهد.