۱۳۸۸ فروردین ۹, یکشنبه

انزال زود رس در زنان

انزال پيش رس در زنان يعني در زماني کمتر از ده دقيقه يا عدم انزال يا اسپاسم عضلات جدار مهبل و مقاربت دردناک و هرگونه عدم تمايل به آميزش بهتر علت سردمزاجي در زنان محسوب مي شود. اين وضع در زنان نيز بيشتر زائيده اختلالات رواني و تربيتي است تا علل جسماني، البته بيماريهايي وجود دارد که در زن بعلت ناراحتي عمل مقاربت کم ميلي در او به وجود مي آورد ولي جداي از اين بيماريها ترس از مرد و زمينه اجتماعي محيط تربيتي وي و ترس از حاملگي، ايجاد نقص عضو، خونريزي و شنيدن افسانه هاي زنانه در مورد ازاله بکارت هاي خشن و اولين تجربيات جنسي منجر به ضايعه از عواملي است که در زنان ايجاد سرد مزاجي و عدم کشش به سوي اعمال جنسي مي کند.
علل انزال پيش رس

1- حساسيت بيش از حد اندام تناسلي
2- حساسيت بيش از حد پيشابراه خلفي و انفکسيونها و اينفلاماسيون مجراي ادرار.
3- عوامل رواني، ترس، اضطراب و هيجان.که البته در جوانان انزال پيش رس اغلب نتيجه هيجان و التهابات جنسي است و بر عکس در پيران بدليل ضعف قدرت جنسي مي باشد.
در رديف بيماريهاي جنسي منجر به اعتياد، مقداري هم بيماريهاي ساديستيک و رواني جنسي نيز فاعل قرار مي گيرند از جمله:

-?هموسکسواليتهکه در نتيجه پيشرفت بيماري، سردمزاجي يا Impotence نسبت به جنس مخالف در شخص ايجاد مي شود و لذا براي رسيدن به مرحله اورگاسم در آميزش با جنس مخالف متوسل به تحريک داروئي (مواد مخدر) مي گردند.

-?جنون مقاربت يا satyriasisدر اين بيماري تمايل جنسي، ممتد و دائمي و شديد مي باشد به طوريکه بيمار تمام امور زندگي خويش را در اطراف اين فعاليت متمرکز مي سازد و به منظور تقويت، تحريک جنسي و طولاني ساختن مرحله مقاربت نيز در پس پرده حاوي مسائل پسيکولوژيک زيادي از جمله:فرار از مشکلات، جبران ناکاميهاي ديگر و پرورش احساس کفايت مردانگي يا زنانگي و ... مي باشد.

?-فحشاء يا Frotitationکه در پي يک سري فاکتورهاي پسيکوپات ناشي از روابط آشفته خانوادگي، قيود دست پاگير محيطي، سرکوبي و ممانعت اميال جنسي، عوامل فرهنگي و اقتصادي و ... بروز مي کند.
از طرف ديگر عدم توازن ترشحات هورموني نيز موجب بروز بعضي صفات جنسي از جمله هموسکسواليته و در نتيجه سردمزاجي و عنن در روابط هتروسکسواليته مي گردد که البته بيشتر مربوط مي شود به نسبت هاي غيرعادي ترشح هورمونهاي Zstrogen, Endrogen دراين قبيل موارد بدليل عدم فرهنگ غني، بيمار روبه مواد مخدر براي تحريک و پايداري جنسي مي آورد.
همچنين سرکوبي اميال جنسي نيز بهر دليل و علت موجب پيدايش بعضي بيماريهاي رواني مي شود که راهي است به سوي گرايش به مواد مخدر.
بطور کلي در بيماران جنسي، مصرف مواد محرک مخدر بدليل اثر تحريکي و تقويتي موقتي که دارند بسيار ديده مي شود. در اينگونه موارد اغلب ترياک و حشيش استفاده مي شود که اثر تحريکي عصبي شديد دارند و با آنکه تضعيف کننده سيستم عصبي مرکزي مي باشند لذا يک حالت نشئه، بيخبري و بي پروائي ايجاد کرده و رسيدن به مرحله اورگاسم در آميزش جنسي را طولاني تر مي گرداند، اما در نتيجه مصرف طولاني اين مواد ضعف جنسي دائمي مي گردد.