۱۳۸۹ مرداد ۲۳, شنبه

باکمردردتان کنار بياييد



زماني گفته مي‌شود شما کمردرد داريد که در بخش تحتاني کمر، احساس دردي وجود داشته باشد که بيش از 3 ماه طول بکشد. در اين صورت بايد در مورد شيوه‌هاي درماني و يا چگونگي کنار آمدن با کمردرد با پزشک خود مشورت کنيد.
در اغلب افراد راهي براي خلاصي کامل از درد کمر براي هميشه وجود ندارد. اما شما مي‌توانيد کمردردتان را به ميزاني که بتوانيد از زندگي و فعاليت‌هاي روزمره لذت ببريد، کنترل نمائيد.استامينوفن و داروهاي ضد التهابي مثل ايبوپروفن، انتخاب هاي اول هستند. 
اگر اين داروها کمکي به کاهش دردتان نکرد، پزشک ممکن است داروهاي ديگري را برايتان تجويز کند، مثل ترامادول، ضد افسردگي‌ها، يا شل کننده‌هاي عضلاني. طب سوزني، ورزش، نرمش‌هاي ستون فقرات، يا ماساژ بسيار کمک کننده است.
استفاده طولاني مدت از داروهاي مسکن مخدر مثل مورفين و استامينوفن کدئين مي‌توانند سبب اعتياد در فرد شوند.و اما جراحي؟اگر دليل درد کمر ناشناخته باشد،‌ ممکن است عمل جراحي در بعضي از افراد کمک کننده باشد، اما معمولا جراحي چندان موثر نيست. 
انجام عمل اپيدورال (تزريق در بخش تحتاني کمر) در بعضي از افراد مبتلا به کمردرد که دردشان در پاها هم ادامه دارد کمک‌کننده است.تسکين کمردرد با چند توصيه ديگرفعاليت وتحرک در تسکين کمردرد بسيار موثر است. 
کاهش وزن هم در صورتي که شما اضافه وزن داشته باشيد، به کاهش درد کمرتان کمک مي‌کند. وقتي وزنتان را کمي کاهش ‌دهيد، ديگر عضلات و مهره‌هاي کمر شما تحت فشار نخواهند بود.
زندگي با کمردرد مزمن همانند زندگي با ساير بيماري‌هاي مزمن و ناراحتي‌هايي مثل فشارخون بالا است. شما بايد ياد بگيريد که چگونه مي‌توانيد با کمردرد سازگار شده و به زندگي طبيعي خود ادامه دهيد .
پایگاه اطلاع رسانی سلامت ایرانیان