۱۳۸۸ فروردین ۱۹, چهارشنبه

ميزان ابتلا به برخي بيماري هاي خودايمني افزايش يافته است

دبير علمي اولين دوره بين المللي ايمونولوژي باليني گفت: ابتلا به برخي بيماري هاي سيستم ايمني همچون ابتلا به انواع سرطان ها، ام اس ، لوپوس، آلرژي و بيماري هاي عفوني نسبت به گذشته در کل دنيا افزايش يافته است.
دکتر "قاسم آهنگري" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمي ايرنا گفت: با توجه به تغيير در سبک و شيوه زندگي، آلودگي هاي زيست محيطي، نوع تغذيه و شيوه زندگي شهرنشيني ابتلا به برخي بيماري هايي که دستگاه ايمني بدن را درگير مي کند بيشتر شده است.
وي گفت: در همين راستا نهادها و سازمان هاي بين المللي از جمله سازمان بهداشت جهاني و انجمن بين المللي ايمونولوژي اقدامات و سرمايه گذاري هايي را آغاز کرده اند تا به متخصصان مربوطه در کشورهاي مختلف آموزش هاي لازم را ارايه دهند.
مدير گروه ژنتيک پزشکي پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيک و زيست فناوري تصريح کرد: به همين منظور، اولين دوره بين المللي ايمونولوژي باليني، به صورت يک دوره بين المللي برگزار مي شود و طي آن سخنرانان و متخصصان خارجي براي اساتيد داخلي ايران به ارايه سخنراني مي پردازند.

آهنگري تصريح کرد: در اين دوره اساتيدي از کشورهاي آمريکا، ايرلند، انگلستان، فرانسه، اتريش، آلمان، ايتاليا، لوکزامبورگ و برزيل حضور دارند و به ارايه سخنراني مي پردازند.
دبير علمي دوره بين المللي ايمونولوژي يادآور شد: اين دوره که براي اولين بار با حضور اين اساتيد صاحب نام در منطقه برگزار مي شود ، قرار است روزهاي 17 و 18 ارديبهشت ماه در مرکز طبي کودکان برگزار شود.
اين دوره دو روزه به زبان انگليسي است.
نحوه برگزاري دوره به صورت ارائه مباحث مهم ايمونولوژي باليني به صورت سخنراني­ و جلسات بحث و گفتگو خواهد بود. براي شرکت کنندگان در اين دوره گواهي شرکت که به تائيد دانشگاه علوم پزشکي تهران و اتحاديه بين المللي انجمن هاي ايمونولوژي رسيده اعطاء خواهد شد.
دوره بين المللي ايمونولوژي باليني يک دوره دو روزه است که توسط گروه کودکان و مرکز تحقيقات رشد و تکامل کودکان دانشگاه علوم پزشکي تهران با همکاري اتحاديه بين المللي انجمن هاي ايمونولوژي و پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيک و زيست فناوري ايران در تهران برگزار مي­شود.