۱۳۸۸ فروردین ۲۲, شنبه

ويلچري که از پله بالا مي‌رود

يک مبتکر چيني به تازگي صندلي چرخداري برقي ساخته است که قادر است از پله ها بالا برود.از چندين سال پيش انواع دستگاههاي مختلف براي کمک به افراد معلول جهت بالا رفتن از پله ها طراحي شده است اما ويژگي اين ويلچر چيني اين است که بسيار سبک و بسيار ارزان قيمت است.

به گزارش واحدمركزي خبر ، مبتکر 65 ساله چيني که در پکن زندگي مي کند مي گويد پس از حادثه اي که براي همسرش پيش آمده بود اين دستگاه را اختراع کرد. وي مي گويد روزي پاي همسرم شکست و من به دشواري او را از پله بالا بردم به همين علت به فکر اختراع اين دستگاه افتادم.
پس از دو سال مطالعه اين صندلي چرخدار برقي ساخته شد. تاکنون 30 دستگاه از اين صندلي ها فروخته شده است و 300 سفارش ديگر نيز به اين چيني داده شده است.
وي صندلي چرخدار خود را در کارگاهي کوچک در حومه پکن توليد مي کند.صندلي هاي وي براي افرادي تا وزن 300 کيلوگرم مفيد است و دستگاه قادر است در صورت پر بودن باتريهايش از 3هزار پله به طور يک جا بالا برود.
اين مبتكر چيني سرگرم بهبود کارايي اين دستگاه است. اين صندلي قابليت تا شدن را دارد و قيمت آن هزار يورو است که اين رقم نسبت به ساير دستگاههاي مشابه در جهان بسيار پايين است