۱۳۸۸ فروردین ۱۴, جمعه

درمان جايگزين نيکوتين مي تواند به ترک سيگار کمک کند


محققان اعلام کردند: درمان جايگزين با نيکوتين مي تواند به سيگاري هاي کمک کند تا سيگار را حتي وقتي که براي ترک آماده نيستند، کنار بگذارند.

خبرگزاري رويترز به نقل از محققان از دانشگاه "بيرمنگام" گزارش داد: سيگاري هايي که هنوز نمي خواهند استعمال دخانيات را کنار بگذارند، اما براي کم کردن تعداد سيگارهاي مصرفي خود آمادگي دارند، اگر از جايگزين هاي نيکوتين استفاده کنند، دو برابر بيشتر احتمال دارد موفق به ترک سيگار شوند. "پل آويارد" يکي از محققان گفت: تاکنون کارشناسان به مردم توصيه مي کردند براي ترک سيگار ، ميزان سيگار کشيدن را کاهش ندهند، بلکه يک باره سيگار را کنار بگذارند.
وي در بيان علت اين توصيه کارشناسان گفت: توصيه به کاهش مصرف سيگار به نوعي مردم را از کنار گذاشتن يک باره سيگار ،‌ باز خواهد داشت. اين برنامه درماني، روشي است که تعداد بيشتري از سيگاري ها را به طور بالقوه به استفاده از جايگزين نيکوتين تشويق مي کند و در بلند مدت به ترک سيگار بيشتر آنها کمک خواهد کرد.
استعمال دخانيات يکي از بزرگترين عوامل بيماريزا و مرگ زودرس در سراسر جهان است. ابتلا به بيماري هاي ناشي از سيگار ساليانه حدود 4/1 تا 7/1 ميليارد پوند براي انگليس هزينه دربردارد. محققان گفتند: در حالي که هر سال نيمي از سيگاري هاي انگليسي براي ترک تلاش مي کنند، اما فقط دو تا سه درصد آنها موفق مي شوند. بطور متوسط سيگاري ها شش تا 11 بار براي ترک اقدام مي کنند.